Walker Evans, "Many Are Called"

 

 Subway, New York, 1938

O Walker Evans επιστρέφει στον υπόγειο κόσμο του μετρό της Νέας Υόρκης για να καταγράψει την καθημερινή κίνηση στα βαγόνια και τις αποβάθρες του. Tους ανώνυμους πρωταγωνιστές του φωτογραφικού του έργου. Φωτογραφίζει κρυφά και μας αποκαλύπτει την "lineup faces" φόρμα.



Από το 1938 έως το 1941 με μία Contax 35mm καλά κρυμμένη μέσα στο παλτό και τον φακό να βγαίνει ανάμεσα από δύο κουμπιά, ο Evans  χειρίζεται το κλείστρο της μηχανής με μαεστρία. Το ντεκλασέρ περνούσε μέσα από το μανίκι και κατέληγε στην παλάμη του μεσα στην τσέπη.
Για να κάνει την παρουσία του περισσότερο διακριτική και αόρατη  συνοδευόταν από την φίλη του φωτογράφο Helen Levitt.



Ο Evans φωτογραφίζει μέσα στα βαγόνια ανθρώπους βυθισμένους στις σκέψεις τους, με αφηρημένα βλέμματα, κουρασμένους, κοιμισμένους, στις χαμηλόφωνες κουβέντες μεταξύ τους, διαβάζοντας την εφημερίδα ή το βιβλίο τους. Οι επιβάτες του αντιπροσωπεύουν ένα φάσμα των κοινωνικών τάξεων της Νέας Υόρκης.
Οι εικόνες του έχουν μιά γυμνή αμεσότητα, οι άνθρωποί του είναι εκτός κέντρου σπρωχμένοι στις άκρες του κάδρου. Φωτογραφίες που γέρνουν, φωτογραφίες με ρεφλέ, φωτογραφίες με φευγαλέα φύση που προσθέτουν την αίσθηση της αυθεντικότητας.
Οι διαφημιστικές πινακίδες δε στο παρασκήνιο των φωτογραφιών, προσθέτουν το σχόλιο του Evans...
Με αυτό το έργο κατάφερε να ολοκληρώσει μιά δύσκολη πρόκληση στην λήψη πραγματικά φυσικών αποζάριστων πορτραίτων.  Στα πορτραίτα του μετρό ο Evans εκφράζει την βαθιά του πίστη στην συναισθηματική υφή του κόσμου.
Στις φωτογραφίες του μετρό ο Evans δεν ήξερε το αποτέλεσμα για το κάδρο του και ποιες εικόνες πραγματικά θα τον ενδιαφέρουν.
Πολλές φορές προσπάθησε να δημοσιεύσει αυτές τις φωτογραφίες αλλά μόλις το 1966 έγινε κατορθωτό με την έκδοση του λευκώματος: "Many Are Called".

To 1941 o Evans θα χρησιμοποιήσει μιά παρόμοια διαδικασία σε μιά σειρά από φωτογραφίες που τράβηξε στο Bridgeport. Στάθηκε σε μία πολυσύχναστη γωνιά ενός δρόμου και φωτογράφισε τους περαστικούς χωρίς καμία προσπάθεια να κρύψει την μηχανή του. Το αποτέλεσμα όμως ήταν  λιγότερο αποκαλυπτικό από τις φωτογραφίες του μετρό, εικόνες γεμάτες καχυποψία και έκπληξη.
Με το έργο του ο Evans ενέπνευσε και άλλους μεγάλους Αμερικανούς φωτογράφους, όπως  τους Robert Frank, Garry Winogrand και  Lee Friedlander.


κείμενο: J.Eco
πηγές: MoMa, The New York Times



Walker Evans at work,  1929



Walker Evans, 1940



Walker Evans "Many Are Called", first edition 1966


















































Walker Evans - Bridgeport






























2009 © aspromavro.net | Athens Hellas by J.Eco
Το aspromavro.net είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και όλα τα δικαιώματα ανήκουν στις πηγές που αναφέρονται.
aspromavro.net is a non-profit website and all rights belong to the sources that are referred.
contact us: mavro.aspro.faos@gmail.com
J.Economou