Jaroslav Rössler (1902-1990)



Στην αρχή της καριέρας του ο Rössler συνδέεται στενά με τον Frantisek Drtikol, ένα μεγάλο όνομα στην Τσέχικη Φωτογραφία, του οποίου στο στούντιο και εργάστηκε ως βοηθός για 5 χρόνια από το 1917-1920. Οι πρώτες επιρροές από τον Drtikol είναι σαφείς στην πρώιμη δουλειά του Rössler, όπως φαίνεται μέσα από τα θέματα του Συμβολισμού, τα σχέδια και τη χρήση της Βromoil διαδικασίας εκτύπωσης.
Ωστόσο, ήδη από το 1919 ο Rössler ξεκίνησε και άλλα πειραματικά στυλ όπως στη δουλειά του "Opus 1", όταν χρησιμοποιεί κονστρουκτιβιστικά στοιχεία στη σύνθεσή του. Στις αρχές του 1920 δημιούργησε αρκετά έργα τα οποία εμφανίζουν ελάχιστα αντικείμενα και μορφές απολαμβάνοντας την αφαίρεση, χρησιμοποιώντας εικόνες από άλλα φωτογραφικά έργα καλλιτέχνων της εποχής του, όπως του Paul Strand, Alvin Langdon Coburn, Man Ray και Francis Joseph Brugière.




Αυτή η περίοδος δημιουργίας του Rössler είναι χαρακτηριστική για τη σύντηξη των διαφορετικών στυλ. Στοιχεία σε φωτογραφίες και σχέδια του Rössler δεν είναι εμπνευσμένα μόνο από τον Συμβολισμό, Πικτοριαλισμό και Εξπρεσιονισμό, αλλά στα έργα του υπάρχει και λογοτεχνικό περιεχόμενο.
Ο Rossler έδειξε ένα εξαιρετικό ταλέντο στην αφαίρεση, απεικονίζοντας την πραγματικότητα με στοιχειώδης γραμμές και σχήματα για την κατασκευή μιας νέας πραγματικότητας. Φωτογράφισε απλά αντικείμενα με φόντο μαύρο και άσπρο χαρτόνι και χαρτί, έδωσε σφαιρική μορφή στο φως μέσα από εκθέσεις μεγάλης διάρκειας. Σύνθεση πολλαπλών εικόνων, που παράγονται από φωτογραφία - μοντάζ ενισχυμένη με θραύσματα από μαύρες γραμμές μεταξύ πολλών φωτογραφιών.
Από το 1927-1935 ο Rössler έζησε με τη σύζυγό του Gertruda και την κόρη τους Sylva στο Παρίσι, όπου εργάστηκε σε διάφορα στούντιο φωτογραφίας. Ο Πύργος του Άιφελ και άλλες δομές του Παρισιού έγιναν το θέμα της σειράς "Contructivist Photographs and Photo-Montages".
 
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου χρησιμοποιεί διαγώνιες συνθέσεις, πολλαπλά αρνητικά και γράμματα για τη δημιουργία σύγχρονης διαφήμισης. Μετά την επιστροφή του στην Πράγα το 1935 ο Jaroslav Rössler δημιουργεί το δικό του πλέον στούντιο όπου εκεί παράγει πιά όλη του την δουλειά.
Στη δεκαετία του 1970 το έργο του Jaroslav Rössler άρχισε να αναγνωρίζεται και να περιλαμβάνεται σε συλλογές πολλών Μουσείων όπως J.Paul Getty Museum, Santa Monica, Museum Folkwang, Essen, Museum of Fine Arts, Houston κ.α.

κείμενο: J.Eco























Από το Blogger.
Back to Top